tisdag 15 februari 2011

En ny marknad för mig.

Gardinmarknaden!

Idag efter lunch åkte vi ett gäng över till gardinmarknaden. Jag var lite skeptiskt först eftersom gardiner är inte något jag är speciellt intresserad av men fick reda på att de säljer så mycket mer än gardiner.
Shoppinghuset bestod av 3 våningar , med säkert flera hundra småbutiker. På första våningen var det tyger i alla dess former och färger,framför allt till sängkläder, överkast, kuddar, dukar och gardiner. Man väljer ut det tyg man önskar och de syr upp direkt på plats. Mycket schysta tyger, här kommer jag säkert sy upp några fina set med sängkläder. 

På andra våningen finner man allt möjligt, kläder, skor, smycken, hattar, peruker, plastblommor osv...

Tredje våningen erbjuder möbler. Alla slags olika stilar, kan vara värt att ta en titt där för de som söker. Jag hittade inga " antika" kinesiska möbler, lite synd, det är det jag är på jakt efter.

En dag på denna marknade slutade med att jag handlade ett fantastiskt överkast, 2 solhattar, en liten sysax och en "rad" sötvattenpärlor. Dessa pärlor ska jag använda på fredag då ska jag  lära mig knyta mina egna armband/ halsband. Det ser jag fram emot.


För den som känner sig lite frusen,  fodrad kinespyjamas.

Peruker i massor



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar