söndag 27 februari 2011

Det man saknar mest.

När man väljer att lämna sitt hemland för en tid utomlands inser man efter ett tag att det  finns  vissa saker man saknar extra mycket, och i mitt fall är det alla vänner hemma, min familj och katterna... Skype och andra chatverktyg är fantastiska hjälpmedel för att kommunisera och detta gör jag ofta. Jag ringer tex min mamma och min bror ett par gånger i veckan, det är så härligt att höra deras röster och även att få se brorsans barn via skypen men givetvis blir det inte samma sak som att träffas in real. Min brors söner har svårt att förstå vart jag befinner mig, de frågar nästan varje gång om de kan komma och hälsa på snart, eller om jag kan komma hem till dem " imorgon" för att leka.... , skönt att åka hem den 7:e, då får jag träffa de små busarna.


Jag talade just med en av mina bästa vänner hemma, Mallan, via msn messenger. Det blir givetvis inte som att prata via telefon men det funkar, jag hoppas jag hinner träffa så många av mina nära och kära när jag nu är hemma, så min dos av " umgås med vänner och familj" blir tillräcklig så jag klarar mig länge när jag är tillbaka i Shanghai utan att sakna er för mycket =)


Här umgås man med många trevliga människor .Jag är verkligen glad att det finns möjlighet att få träffa så mycket nya människor, många genom svenska klubben en så länge. Men det blir inte samma som med de vänner man har hemma som känner en utan och innan.

Det är mycket spännande att höra att våra vänner bokar resor hit för att hälsa på, första gänget kommer i mitten av april, det ska bli sååå kul. Adde, Eva-Lotta, Jossan och Mallan ni är så välkomna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar