onsdag 9 februari 2011

En matbeställning, tack!

Nu när jag är gräsänka denna vecka blir det tyvärr inte så mycket matlagning här hemma. Knäckebröd med Västgöta Klosterost ( från Ikea givetvis) på funkar riktigt bra. Men blir lite tradigt i längden så jag har blivit bättre vän med Sherpa´s. Framför allt på kvällarna, när det är skumt ute och jag kommer på alldels för sent att jag är hungrig.
Sherpa´s är " food delivery service". Man beställer genom nätet , det finns massor av  restauranger och snabbmatställen man kan beställa från. Från att man har beställt ska det ta max 45 min och för min del kostar självaste leveransen 15 :- plus maten som oftas är samma pris som när man går till restaurangen. Smidigt som tusan och man kan verkligen kännas sig latas i hela världen eftersom de flesta matställen ligger högst 15 min gångväg hemifrån, men som sagt finns denna fina service måste man givetvis passa på att nyttja den  =)

Kvällens mat kommer från Subway, och jag sitter nu och väntar på att det ska plinga på dörren.


Bild är lånad från här.

1 kommentar:

  1. Vilken lyx, hemleverens från Subway!!
    Kram Ellinor

    SvaraRadera