tisdag 25 januari 2011

Ny i Shanghai.

Jag och Thomas har valt att bli medlemmar i Swedish Club. En förening som givetvis vänder sig till svenskar som bor i Shanghai. Vår tanke bakom att bli medlemmar här är att träffa andra svenskar, som man umgås med genom olika aktiviterer och eventuellt finner man vänner som man börjar umgås med även utanför dessa arrangerade aktiviteter. Deras hemsida finner du här.

Tidigare i bloggen har jag skrivit och berättat om " Lördags drinken", detta är en av de tillställningar de har, och vi har nu 2 lördagar i rad följt på och det är riktigt trevligt.

Förra veckan började en ny Majongkurs, denna är jag med i. Vi  tjejer som är med här träffas varje vecka och lär oss spela majong, fikar och snackar.Mycket trevligt.
Majong är ett kinesisktsällskapsspel där man är mellan 3-6 personer som spelar , mer information om Majong finner du här.

Idag var det dax för en ny aktivitet, " Ny i Shanghaifika". En träff där vi var ett ca 15 nya " hemmafruar" i Shanghai. Här fick vi många bra tips och information som kan vara värt att tänka på när man flyttar till Shanghai. Det är en del men så spännande =). Jag tycker denna träff var en mycket bra tillställning så det vill jag rekommendera alla som är nya i stan att hänga med på om man har möjlighet.

Inser mer och mer att det finns så mycket att göra i denna stad... hur ska jag hinna med allt?
Räcker 2 år tro ...  =)

Majonggänget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar