söndag 16 januari 2011

En söndag i Shanghai

Idag har vi inte gjort speciellt mycket, men vi har iallafall tagit en promenad runt vårt kvarter. Det finns massor att göra och se i Shanghai och det märks inte på något sätt att det är söndag, alla buiker och restauranger är öppna och jag tycker det är fortfarande massor av folk och en stökig trafik :-)
Hur som hellst, idag gick vi på en antikmarknad som ligger precis bakom vårt tillfälliga boende. Hittade massor som jag bara älskar, men just nu får jag bara ögonshoppa, kommer gå in mer seriöst med vad jag ska inskaffa så snart vi har fått vårt permanenta boende. Fantastiska saker, Mallan, hit ska jag ta dig, du älskar ju att gå på secondhand... detta är givetvis steget vassare att få uppleva kinesisk antikmarknad.


Kram Kram...




2 kommentarer:

  1. Lägenheten ser ju fantastisk ut, önskar att jag kunde komma och hälsa på redan till våren! Kram Ellinor

    SvaraRadera
  2. Ja Mallan har redan kollat in ljusstaken bakom den gamla telefonen.. Den vill jag ha!! Hur många kg skrot får man ta med sig hem??

    SvaraRadera