onsdag 17 november 2010

Snart är det ok...

Förutom att jag fyller år i november tycker jag att november är en lite tråkigare månad än de andra, det är mörkt, lite dystert eftersom nu har verkligen alla växter utomhus gått i ide. I oktober blommade fortfarnade Hortensian och squashen växte för fullt i trädgårdslandet...osv. Nu är allt "fruset" och kalt, inte ett löv kvar på träden. På ett sätt finns det givetvis en viss charm även med detta, man vet att det blir alltid bättre men otålig som jag är vill jag gärna att de går undan. Som nu... jag har längtat efter att få börja julpynta redan från början av november men har lovat mig själv att jag inte ska börja förräns det känns "lagligt", tycker själv att det borde vara snart eller vad tycker ni? Tycker att det är för mörk i mitt hus, vill se adventstjärnor lysa upp. Det borde också vara dax för lite snö. Måste få se snö innan jag flyttar,  i Shanghai kan det bli tufft att få uppleva vinter med snö. För er som undrar hur Shanghaiklimatet är skickar jag med en klimattabell jag fann.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar