onsdag 10 november 2010

Om man gräver tillräckligt djupt kommer man då till Kina?

Jag kom på något man alltid sa när man var liten.... Att man skulle gräva så djupt så man kom fram till Kina. Hur skapades detta uttyck?? Det finns ju inte en möjlighet att gräva så djupt och vad då, om det hade gått hade man kommit till Kina med fötterna först... och hur skulle det se ut, jo vår kära moder jord hade sett ut som en herrgårdsost.
Nä för min del väljer jag att flyga till Shanghai, smidigt , bekvämt och man kan ta det lugnt i 13h. Min avresa från Sverige är bokad den 7:e januari 2011. Börjar med en öppen biljett så preliminärt hemresedatum är 20 mars.
Eftersom jag får nöja mig med ett turistvisum i Kina behöver jag lämna landet lite då och då för att förnya mitt visum. Inget mig emot eftersom jag gärna kommer hem till Sverige på besök. Man kan givetvis åka till andra länder och fixa nytt visum så det kommer säkert bli någon resa även till länder runt Kina. Jag måste inskaffa nytt visum var 3 månad.
Om ett par veckor kommer vi skeppa vissa av våra saker , så redan nu kan man börja packa ner sådant man vet att man inte behöver här hemma 2 månader till . Våren kommer runt mars månad i Shanghai så det passar riktigt bra att packa ner vår o sommarkläder i blålådorna.

1 kommentar: