torsdag 25 november 2010

Nu börjar det närma sig ....

Det händer mycket nu, eller rätt sagt snart iallafall.
-Snart får man "lagligt" sätta upp stjärna och stake i fönstret.
-Snart slutar jag mitt arbete där jag har vart över 6 år.
-Snart är det dax att skicka vårt första lass med saker till Kina.
-Snart ska Thomas flyga till Usa och jag ska skriva en lång lista på saker jag önskar mig.
-Snart är det jul.
-Och snart ska jag åka och hälsa på vårt nytillskott i familjen, min brors lilla dotter Michelle och givetvis hela hans familj och även min mamma som bor i Lund.

3 kommentarer:

  1. Hej Helena!

    Jag hittade hit via Carolinas blogg. Kul att du börjat blogga, och kul att det närmar sig!
    Hoppas du fick mitt senaste mail, om boende. Men jag läste precis att ni kommer att bo på Puxi istället. Måste säga, att om jag fick välja, oberoende av jobb, resor osv. väljer jag absolut Puxi! Hoppas att ni hittar något compund här som ni gillar, det finns hur många bra som helst. Det gäller bara att ha lite tålamod och "tur" att det finns just en sån lägenhet man vill ha ledig precis när man vill ha den.
    Välkomna hit snart!

    SvaraRadera
  2. Ah, såg att jag skrev fel... Carolines blogg såklart! Inte Carolina...

    SvaraRadera
  3. Tack! Vad kul att du besöker min blogg. Jag ser verkligen fram emot vår resa, det är spännande. Angående boendet har vi till att börja med bokat in oss första månaden i en "servicedepartment" på Puxi sida, detta för att ha lite tid att kolla på olika boende. Det känns skönt att få den tiden. Dax för frukost nu... vi hörs!

    SvaraRadera