torsdag 19 maj 2011

Här är jag

I Kina är det inte alltid lätt att använda internet på samma sätt som man är van vid hemifrån, mycket är spärrat, så som facebook, youtube och så min blogg ( blogspot.com) m. fl... För att komma runt detta använder man en vpn, vi har testat 2 olika leverantörer, Relakks och Anonine. Relakks kopplas ner allt för många gånger så efter 3 månader hos dem bytte vi till Anonine som fungerade bättre. Vi köpte in oss för 1 månad och när vi skulle förlänga detta, var det så mycket strul med deras sätt att debitera, error meddelande osv... så det blev tyvärr ingen förlängning och det medföljde givetvis inget bloggande för min del.

Men som ni nu kanske förstår funkar det att blogga igen och det är för att jag sedan i tisdagskväll befinner mig i kära Sverige. Är nu hemma över hela sommaren och det är underbart att komma hem, skönt väder, frisk luft och otroligt grönt och blommigt ... det som är tråkigt med att åka hem är att Thomas är kvar i Shanghai. Han jobbar för fullt, de har invigning av hans projekt den 20 juni så för hans del är det jobb, jobb...o mer jobb fram till dess. Därefter ska han planera in resa hem till Sverige för att njuta av semester. Jag läntar tills dess.... men så länge ska jag njuta av allt här hemma, grillen ska fram... gräset ska klippas , katterna myser i kattgården....


Kram kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar