söndag 26 december 2010

Nedräkning har börjat...

Nu är det inte många dagar kvar och allt ska hinnas med... Den senaste veckan har det frossats med så mycket det bara gå.. Allt ska hinnas med. Det har ätits massor av julmat så det kommer jag inte sakna på ett bra tag, jag har hälsat på min familj i Skåne och de har även vart här i Kalmar. Full fart.... :-)
Nu dessa dagar som är kvar tills avfärd så ska de packas, umgås med vänner, äta smågodis i massor, klappa o kela med kissarna och helt enkelt njuta av att vara hemma. För mycket snart väntar ett stort och spännande äventyr för oss.

4 kommentarer:

  1. Hej Helena. Min sambo har också fått jobb i Shanghai och han flyttar i april och jag ska komma ner någon månad efter. Funderar lite på det med visum. Vet du vad som gäller måste man jobba eller plugga för att få följa med? Hur ska du göra? MVH
    Isabelle

    SvaraRadera
  2. Tack för din fråga hos mig! Nu ligger det ett svar på min blogg och väntar. Hoppas att vi stöter på varndra i Shanghai!

    SvaraRadera
  3. Hohoooo.. Vill ha en rapportering om hur ni har det??

    Kram Mallan

    SvaraRadera
  4. Hej Isabelle.
    Vad kul att höra att ni kommer till Shanghai. Det är lite klurigt det där med visum vad jag förstår för andra som bor här men allt löser sig och det är inte svårare att man beredd att man kanske får åka ut och in ur landet minst var 3 månad. Jag har ingen tanke på att jobba eller studera heltid här så för min del räcker det med turistvisum, jag kommer även var i Sverige från maj till september. Hoppas detta kan hjälpa dig.

    SvaraRadera